قوانین و مقررات

قوانین کلی
قوانین مندرج در این صفحه به منزله قرارداد بین سایت انزل آی آر به آدرس www.anzal.ir و کاربران سایت انزل آی آر می باشد.
ورود شما کاربر گرامی به سایت انزل آی آر و استفاده از امکانات سایت (کالاو خدمات) و نیز کلیه محتوای عمومی و اختصاصی آن به معنای مطالعه کامل و پذیرش کلیه شرایط و قوانین سایت بوده و انجام هرگونه عملیات مالی در سایت انزل آی آر نیز در هر زمان و تحت هر شرایطی به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین سایت انزل آی آر از سوی شما می باشد.
کلیه فعالیت های سایت انزل آی آر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده گان است و در مقابل بر اساس همین قوانین کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین و شرایط فعلی سایت تغییراتی ایجاد گردد، این تغییرات در بخش قوانین و مقررات سایت اعمال گردیده و نسخه بروز جایگزین کلیه توافق های قبلی میگردد و شما کاربر سایت توافق می‏‌کنید که هر بار استفاده شما از سایت انزل آی آر به معنی پذیرش کلیه این تغییرات است.
با توجه به ماهیت معاملات اینترنتی و الکترونیکی و اینکه کلیه عملیات ثبت سفارش و پیگیری آن به صورت الکترونیکی و برخط انجام می‏‌شود، شما موافقت می‌‏کنید که که پاسخ به درخواست های شما نیز به صورت الکترونیکی (از طریق ایمیل، پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) صورت پذیرد.
آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که در پروفایل کاربری خود در سایت ثبت می‌کنید، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های مورد تایید شما است و تمام مکاتبات سایت با شما از طریق آنها صورت می‌گیرد.

حریم خصوصی

بنابر قانون، انزل آی آر موظف به رعایت حریم خصوصی کاربران بوده و متعهد می گردد تمام تلاش خود را جهت محافظت از آن به عمل آورد.
به شما اطمینان می دهیم اطلاعات شما جهت استفاده تجاری در اختیار سایر سایت ها و شرکت ها قرار نخواهد گرفت.

امنیت و مسئولیت ها

حفظ امنیت حساب کاربران سایت و رمز عبور ورود به سایت بر عهده خود کاربران می باشد و کلیه مسئولیت های هرگونه فعالیت‌ حساب کاربری به عهده کاربر صاحب حساب است. کلیه کاربران زیر ۱۸ سال جهت خرید کالا و خدمات از سایت انزل آی آر می بایست با اطلاع والدین و یا قیم قانونی اقدام نمایند.

مالکیت مادی و معنوی

کلیه مطالب، ابزارها و امکانات ارایه شده در سایت جزء اموال انزل آی آر محسوب شده و انزل آی آر حق پیگرد قانونی هرگونه استفاده تجاری بدون کسب مجوز کتبی را برای خود محفوظ می‏‌دارد. استفاده غیر تجاری از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال سفارشات
پردازش سفارشات مشتریان فقط در روزهای کاری صورت می پذیرد. منظور از روز کاری شنبه تا پنجشنبه هر هفته به غیر از تعطیلات رسمی می باشد. تمام تلاش ما در انزل آی آر این است که به سفارشات مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت رسیدگی شود. با این وجود، ممکن است به دلایلی همچون اتمام موجودی کالا و یا درج قیمت اشتباه، ارسال کالای خریداری شده امکان پذیر نباشد. انزل آی آر حق کنسل کردن سفارش و بازگرداندن مبلغ را برای خود محفوظ می دارد. انزل آی آر متعهد می گردد در صورت بروز چنین مواردی مبلغ پرداخت شده را طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز نماید و مشتریان گرامی نیز نمی توانند در این خصوص ادعایی داشته باشند.
فاکتور فروش کالای خریداری شده همواره در پنل کاربری موجود می باشد. در صورت نیاز به دریافت نسخه چاپی و ممهور، حتما در قسمت توضیحات سفارش قید نمایید. به یاد داشته باشید در صورت مفقود شدن فاکتور چاپی، صدور فاکتور المثنی به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.
در صورت ثبت سفارش تعدادی از یک کالا، ممکن است به دلایلی از جمله نواسانات قیمت و یا عدم موجودی، سفارش کنسل شده و مبلغ آن به حساب شما بازگردد. همچنین از آنجا که سیاست سایت انزل آی آر خرده فروشی محصولات به مصرف کننده نهایی می باشد، سفارش تعداد بالا از یک کالا به معنی آشنایی کامل خریدار با کالای مورد نظر بوده و حق انصراف از خرید به دلیل اشتباه در انتخاب محصول و یا پشیمانی امکان پذیر نخواهد بود.
در سایت انزل آی آر امکان رزرو کالا وجود ندارد. بنابراین افزودن کالا به سبد خرید هیچگونه حقی برای مشتریان ایجاد نمی کند و انزل آی آر هیچگونه مسئولیتی نسبت به اقلام پرداخت نشده موجود در سبد خرید مشتری ندارد. بدیهی است در صورت اتمام موجودی کالا یا تغییر قیمت ها، سبد خرید نیز به صورت خودکار بروز می گردد.
کلیه سفارشات ثبت شده تا ساعت ۱۵، همان روز و سفارشات پس از ساعت ۱۵، روز کاری بعد ارسال خواهد شد. مرسوله هایی که باید با پست ارسال شوند، در صورت ثبت تا ساعت ۱۲ هر روز همان روز و پس از آن در روز کاری بعد ارسال خواهند شد. کلیه سفارشات روز پنجشنبه، روز شنبه ارسال می گردند.
هرگونه تغییر در سفارش اعم از تغییر در مدل کالا یا تعداد، افزودن کالای دیگر و روش ارسال مرسوله فقط تا قبل از تحویل به شرکت حمل و نقل بار امکان پذیر است.
کلیه سفارشات بالای ۲۰۰ هزار تومان شامل ارسال رایگان پستی به سراسر کشور هستند.
کلیه سفارشات بالای ۵۰ هزار تومان در محدوده شهر بندرانزلی شامل تحویل رایگان می باشد.
از آنجا که ارسال رایگان داخل شهری در ساعات مشخصی از روز صورت می پذیرد، زمان تحویل از قبل به اطلاع مشتری می رسد و در صورت عدم پاسخگویی و یا عدم حضور مشتری، ارسال مرسوله روز بعد انجام خواهد شد.
کلیه کالاهای ارسالی با پیک داخل شهری جلوی درب ورودی منزل مشتری (درب ورودی ساختمان) تحویل داده خواهند شد و پیک اجازه ورود به محوطه خانه یا طبقات آپارتمان مشتری را ندارد. خواهشمند است در این خصوص همکاری لازم را به عمل آورید.

خسارت در هنگام حمل و نقل

انزل آی آر کلیه مرسوله های مشتریان گرامی را به صورت کاملا استاندارد بسته بندی می نماید تا امکان آسیب دیدگی کالا در حین حمل و نقل به حداقل ممکن برسد. با این حال از آنجا که روش ارسال توسط خریدار انتخاب شده و تحویل کالا توسط پیک یا شرکت های حمل و نقل معتبر صورت می گیرد، پس از خروج کالا از انبار، مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی مانند شکستگی و ... بر عهده شرکت حمل و نقل بوده و این مورد صرفا باید از طریق شرکت باربری مربوطه پیگیری شود. هنگام تحویل گرفتن کالا لازم است در صورت مشاهده هر گونه آسیب فیزیکی در بسته بندی از تحویل گرفتن مرسوله خودداری نمایید و بلافاصله در حضور مامور تحویل نسبت به تهیه گزارش و تکمیل صورت جلسه اقدام فرمایید. در صورتی که کالا دارای آسیب ظاهری بوده و توسط مشتری از شرکت حمل و نقل تحویل گرفته شود، حق هرگونه اعتراض از وی سلب گردیده و فروشگاه نیز در این زمینه مسئولیتی را نمی پذیرد.

مهلت تست ۷ روزه

کلیه کالاهای خریداری شده توسط مشتریان به مدت ۷ روز دارای مهلت تست فنی خواهند بود. به این معنی که در صورت مشاهده ایراد یا اشکال فنی در عملکرد کالا، خریدار می تواند کالا را مرجوع نماید.
منظور از مهلت تست فنی، تست صحت عملکرد دستگاه از نظر فنی می باشد. مواردی مانند پشیمانی، تغییر نظر خانواده، مورد پسند نبودن رنگ، عدم بررسی امکانات دستگاه قبل از خرید و ... که اصولا ارتباطی با عملکرد صحیح دستگاه ندارند، جهت تعویض یا پس گرفتن کالا مورد پذیرش نخواهد بود. جهت اطلاع از شرایط انصراف از خرید، بخش مربوطه را مطالعه فرمایید.
مهلت تست فقط شامل ایراداتی است که دستگاه قبل از فروش داشته و ایرادات بوجود آمده جدید را شامل نمی شود. به طور کلی اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه‌ی کالا و لوازم همراه) که در اثر استفاده‌ی نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، استفاده‌ی نادرست و مغایر با توصیه سازنده، هرگونه استفاده غیر استاندارد و صنعتی مانند اورکلاک یا ماینینگ، تماس یا قرار گرفتن در مجاورت مایعات، حرارت بالا، سرمای شدید، مواد شیمیایی، امواج مغناطیسی شدید، گرد و غبار و خاک زیاد، نوسانات برق، و به طور کلی آسیب های ناشی از عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری و نیز کلیه آسیب های ناشی از حوادث طبیعی موجب ابطال کلیه سرویس های مرجوعی کالا می گردد.
مهلت تست شامل کالاهای خاص و گران قیمت که قیمت آنها دچار نوسان شدید است و به صورت روزانه تغییر می کند نمی شود.
همچنین کلیه کالاهایی که ماهیت آنها به گونه ایست که نیاز به تست ندارند یا ملاک صحت عملکرد فنی کالا، سلامت فیزیکی آن است مانند کتاب راهنما، انواع هولدر، روکش کیبورد و... شامل مهلت تست نیستند.
کلیه کالاهای مصرفی و محصولات مجازی مانند کارتریج و جوهر، اسپری، پک نرم افزار، سریال نرم افزارها و کلیه محصولاتی که امکان تشخیص مصرف شدن یا نشدن آنها توسط خریدار، وجود ندارد شامل مهلت تست نیستند.
هدایای ارسالی همراه کالای اصلی، مشمول مهلت تست نیستند.
کلیه اجناسی که نیاز به ثبت و رجیستر در سایت سازنده یا سایر سامانه های کنترلی و نظارتی را دارند مانند گوشی موبایل، فقط در صورتی که هیچگونه عملیات ثبت و فعالسازی روی آنها انجام نشده باشد قابلیت مرجوع نمودن دارند.
از آنجا که کلیه گوشی های موبایل ارایه شده در انزل آی آر با گارانتی های اصلی مورد تایید وزارت صنعت و معدن به فروش می رسند، مسئولیت کلیه مشکلات رجیستری و استعلام اصالت گوشی بر عهده شرکت گارانتی می باشد و مشکل رجیستری تلفن همراه شامل ۷ روز مهلت تست نمی شود.
در صورت رجیستر کردن اجناس خارجی در سایت سازنده و بروز مشکلاتی همچون قفل شدن، ریست شدن، از کار افتادن بخشی از عملکرد دستگاه یا کل آن و سایر موارد، سرویس تست فنی ۷ روزه شامل این موارد نخواهد بود.
کلیه مشکلات ناشی از تحریم ها مانند از کار افتادن بخشی از عملکرد دستگاه یا کل آن که خارج از اراده سایت انزل آی آر است شامل مهلت تست فنی ۷ روزه نخواهد بود.

اعلام مغایرت

اعلام وجود مغایرت فقط تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا امکان پذیر است.
اگر وجود مغایرت، بدون باز کردن و استفاده از کالا قابل تشخیص است مانند مدل، رنگ یا مشخصات فنی درج شده روی جعبه کالا، لازم است کالا در شرایط پلمپ باقی مانده و از آن استفاده نشود. بدیهی است در این حالت در صورت باز شدن کالا، امکان رسیدگی به درخواست مغایرت وجود نخواهد داشت. در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است هیچگونه استفاده ای از کالا نشود و کارتن و جعبه اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
عکس های محصولات صرفا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتریان است و از آنجا که ممکن است در برخی جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد، به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، صرفا مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است. همچنین تفاوت جزئی و غیر موثر در برخی مشخصات مانند ۱۰۰ گرم تفاوت وزن لپ تاپ یا اینکه پورت USB در سمت چپ یا راست لپ تاپ قرار داشته باشد، قطعا نمی تواند دلیل موجهی برای اعلام مغایرت باشد.
استفاده از سرویس اعلام مغایرت فقط در صورتی امکان پذیر است که کالای خریداری شده در کارتن یا جعبه‌ی اصلی خود و به همراه کلیه متعلقات، لوازم جانبی، دفترچه، برگه ضمانت، فاکتور و حتی هدایای همراه بازگردانده شود. هرگونه تغییر در کالا و برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه‌ی اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌کردن آن، امکان استفاده از سرویس بازگشت کالا را از بین خواهد برد.

آسیب دیدگی و ایراد فیزیکی و ظاهری

آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا اطلاع داده شود. روال اطلاع رسانی در این خصوص و مرجوعی نیز در بخش بازگرداندن کالا توضیح داده شده است.

انصراف از خرید

انصراف از خرید فقط تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا امکان پذیر است.
انصراف از خرید فقط در صورتی امکان پذیر است که بسته بندی کالا باز نشده باشد. بدین معنی که هر گونه تغییر در بسته‌بندی اولیه، پلمپ بسته و کالا، برچسب‌ها، هلوگرام ها و حتی وکیوم و شیرینک جعبه (در صورت وجود)، حق انصراف از خرید را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا کوچکترین استفاده ای نشده باشد.
همانطور که قبلا هم مطرح شد سایت انزل آی آر یک سایت خرده فروشی محصولات به مصرف کننده نهایی است. بنابراین سفارش تعداد از یک کالا حق انصراف از خرید را از خریدار سلب می نماید.
در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده‌ی مشتری خواهد بود.
جهت اطلاع از نحووه بازگرداندن کالا لطفا بخش بازگرداندن کالا را مطالعه فرمایید.

بازگرداندن کالا

لازم است مشتریان گرامی در صورت مشاهده مغایرت یا ایراد فنی، قبل از هر اقدامی با پشتیبانی انزل آی آر تماس بگیرند. ارسال کالا بدون هماهنگی با پشتیبانی سایت موجب عدم پذیرش کالا شده و انزل آی آر هیچگونه مسئولیتی را در این زمینه نمی پذیرد. همچنین از پسکرایه کردن کالا اکیدا خودداری فرمایید. انزل آی آر از پذیرش کلیه مرسولات پس کرایه معذور است. در صورت تایید مغایرت یا ایراد فنی، هزینه ارسال به حساب شما بازگردانده خواهد شد.
در صورت بازگرداندن کالا، می بایست کلیه متعلقات و لوازم جانبی مانند کابل و تبدیل، دفترچه ها، کارت گارانتی، باطری، پلاستیک و جعبه های قطعات و حتی در صورت وجود هدایا، آنها نیز مرجوع گردند. هر گونه تغییر در جعبه کالا، برچسب‌ها، هلوگرام ها، چسب زدن و نوشتن هر متنی مانند توضیحات (حتی یک کلمه) و … روی جعبه اصلی کالا، پاره شدن، آسیب دیدن یا مفقود شدن جعبه و متعلقات موجب ابطال سرویس بازگشت کالا می گردد. در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود ارسال نشود ، امکان رسیدگی به درخواست مرجوعی وجود نخواهد داشت و کالا برای مشتری بازگردانده خواهد شد.
فاکتور خرید کالا حتما باید همراه کالا ارسال گردد، در غیر اینصورت به کالای ارسالی رسیدگی نخواهد شد.
حتما پس از ارسال، عکس رسید ارسال را برای پشتیبانی سایت ارسال نمایید.
عکس های محصولات صرفا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتریان است و از آنجا که ممکن است در برخی جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد، به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، صرفا مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است. همچنین تفاوت جزئی و غیر موثر در برخی مشخصات مانند ۱۰۰ گرم تفاوت وزن لپ تاپ یا اینکه پورت USB در سمت چپ یا راست لپ تاپ قرار داشته باشد، قطعا نمی تواند دلیل موجهی برای اعلام مغایرت باشد.
انزل آی آر هیچگونه مسئولیتی در قبال حفظ اطلاعات و نرم افزارهای دستگاه ندارد. لذا لازم است قبل از مرجوع نمودن دستگاه، حتماً از اطلاعات مهم و ضروری مانند رمزهای عبور، اطلاعات شخصی و حیاتی و … نسخه پشتیبان تهیه گردد.
پذیرش دستگاه دلیلی بر مشمول گارانتی بودن دستگاه نیست و تایید ایراد فنی یا مغایرت تنها پس از بررسی کارشناسان فنی انزل آی آر صورت می گیرد. تشخیص ایراد دستگاه فقط بر عهده کارشناسان انزل آی آر خواهد بود. کلیه ایرادات اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان بررسی شده و در صورت تائید ایراد و نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس مرجوعی می گردد.
در صورتی که کالای مرجوعی به تایید کارشناسان برسد اما انزل آی آر کالای مورد نظر را موجود نداشته باشد، می‌تواند به جای تعویض کالا مبلغ کالا را به حساب خریدار بازگرداند که در این صورت قیمت روز کالا و نوسان‏ قیمت موجب کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود و این مبلغ همان مبلغ پرداختی مشتری خواهد بود.
در صورتی که مشتری کالا را خارج از زمان تعریف شده ارسال نماید یا مغایرت، ایراد یا نقص فنی مورد نظر مشتری به تایید کارشناسان فنی انزل آی آر نرسد، کالا برای مشتری بازگردانده می‌شود. در صورت خودداری مشتری از تحویل گرفتن کالای سالم یا خارج از ضمانت ، کالای مذبور به مدت یک ماه بصورت امانت در انبار انزل آی آر نگهداری می شود. پس از این مدت انزل آی آر هیچگونه مسئولیتی در قبال کالا و آسیب های احتمالی وارده بر آن و حتی مفقود شدن کالا ندارد و مشتری نیز نمی تواند در این خصوص ادعایی را مطرح نماید.

اطلاعات و شرایط لازم جهت مرجوعی وجه به مشتری

مشتری میبایست شماره کارت بانکی که به نام صاحب حساب کاربری سایت می باشد را در حساب کاربری خود ثبت نماید. در خصوص افراد زیر ۱۸ سال حتی در صورت دارا بودن کارت بانکی باید شماره کارت یکی از والدین خود را ثبت نمایند.
عودت وجه به حساب مشتری، فقط به شماره کارت اعلام شده توسط وی در پروفایل کاربری انجام خواهد شد. درج شماره کارت در حساب کاربری توسط مشتری به معنی اعلام رضایت نسبت به انجام کلیه تراکنش های مالی در خصوص عودت وجه خرید های انجام شده از سایت انزل آی آر می باشد. بدیهی است کلیه مسئولیت های قانونی در این خصوص بر عهده مشتری می باشد.

قوه قهریه

کلیه شرایط قید شده در این قرارداد تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و صرفاً مربوط به شرایط عادی می باشد. لذا در صورت بروز عوامل قهری همچون زلزله، سیل، اعتصاب، جنگ داخلی و خارجی و … و همچنین تغییر قوانین و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و یا سایر کشورها (مشروط بر اثرگذاری بر مفاد قرارداد)، انزل آی آر هیچ گونه تعهدی در راستای تحقق مفاد این قرارداد نخواهد داشت و مشتری نیز نمی‌تواند در این زمینه حقوقی را مطالبه نماید.

حل اختلاف

انزل آی آر حق تفسیر کلیه مفاد این قرارداد را برای خود محفوظ می دارد.
در صورت بروز اختلاف بین طرفین، دادگاه رسیدگی به جرایم رایانه ای بندرانزلی محل رسیدگی به دعاوی می باشد.

فرم پشتیبانی ۲۴ ساعته


برای پیگیری یا سوال درباره سفارش و ارسال پیام بهتر است از فرم زیر استفاده کنید.